Kakadu National Park & Litchfield National Park - Reisverslag uit Katherine, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Kakadu National Park & Litchfield National Park - Reisverslag uit Katherine, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Kakadu National Park & Litchfield National Park

Door: Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

08 December 2012 | Australië, Katherine

Nou dat duurde dus niet zo heel erg lang. Rond 0:00 uur hield de ventilator op batterijen ermee op en toen werd Dani dus wakker. Uiteindelijk hebben we hem maar tussen ons in gelegd en heeft hij geslapen tot 6:30 uur. Na het onbijt hebben we nog maar een nachtje bijgeboekt en zijn we naar het Bowali Visitor Center gereden. Hier wordt alles over de flora en fauna van Kakadu verteld en hebben we informatie gekregen over wat er mooi is om te zien. Er liep ook een baby wallaby van 4 maanden die ze nu verzorgden omdat de moeder was aangereden. Echt schattig. Hierna zijn we naar Nawurlandjan Lookout gegaan en onderweg hiernaartoe hebben we onze eerste wilde wallaby gezien! De lookout was een beste klim omhoog in de hitte en met al die vliegen, maar zeker de moeite waard. Vervolgens nog naar de Anbangbang Billabong gewandeld maar ook snel weer terug want Dani vond de vliegen echt vreselijk. Terug naar de camping om te lunchen en proberen Dani zijn slaapje te laten doen. Het eerste is gelukt, het tweede helaas niet en dus zijn we maar lekker gaan zwemmen met z'n drieeen. Na het zwemmen hebben we de camper weer ingepakt en zijn we naar Cahills Crossing gegaan, hier kun je weleens krokodillen zien. Wij hebben ze niet gezien maar we hebben wel een flinke bui gehad. Door de regen zijn we verder gereden naar Ubirr. Vanwege de bui moesten we in de auto wachten maar na 10 minuten konden we dan toch de wandeling naar de Art Sites gaan maken. Dit zijn rotstekeningen van minstens 2000 jaar oud, gemaakt door de Aboriginals. Ook hier zaten erg veel vliegen en dus na een kort rondje zijn we weer teruggegaan naar de camper om weer terug te rijden naar Jabiru. Onderweg zagen we een wallaby op de weg liggen, het dier bleek een gebroken poot te hebben, want het bot stak eruit en was waarschijnlijk net aangereden. Helaas konden we niks doen, je kunt zo'n beest ook niet meenemen en dus zijn we met pijn in ons hart verder gereden. Eenmaal op de camping was het etenstijd. Inmiddels onweerde het flink om ons heen en waaide het ook aardig en dus was het heerlijk om buiten te zitten. Na het eten Dani naar bed en wij helaas ook genoodzaakt om naar binnen te gaan omdat het nu toch echt regent, heerlijk! Dani heeft hier in Australie helaas een andere tijd wat betreft opstaan: 6:00/6:30 uur. Erg vroeg maar aan de andere kant ook wel weer lekker omdat het dan nog niet zo heel erg heet is. Vanochtend dus ook rustig ontbeten, vervolgens de spullen ingepakt en op weg naar het tankstation. Daar aangekomen bleek de stroom in het hele gebied uit te zijn. Voor ons zat er dus niks anders op dan terug te gaan naar de camping, een verfrissende duik in het zwembad te nemen en te wachten tot er weer stroom is. Volgens de dame bij de receptie zou dit om 10 uur het geval moeten zijn. Na een uur in het zwembad te hebben doorgebracht was het 10 uur en dus poging twee bij het tankstation. Helaas nog steeds geen stroom, maar er stonden meer mensen te wachten dus het zou waarschijnlijk niet zo lang meer duren. Om 10:40 uur was er weer stroom en konden we tanken: eindelijk! Hierna zijn we via Yellow Water, waar we een zeer korte wandeling hebben gemaakt vanwege de vliegen, doorgereden om naar het uitzichtpunt Bukbukluk te gaan. Helaas ging dat niet lukken omdat er een boom over de weg lag. En dus maar door naar onze eindbestemming van vandaag, Pine Creek. Hier hebben we ingecheckt bij Lazy Lizzard Campground en eerst maar een verfrissende duik in het zwembad genomen. 's Avonds hebben we pizza gegeten in het restaurant, vervolgens Dani naar bed en wij hebben nog een film gekeken. Niet te laat gemaakt met in ons achterhoofd dat Dani morgen waarschijnlijk weer om 6:00 uur wakker zal zijn. Vrijdagochtend was hij inderdaad weer om 6:00 uur wakker, ook niet heel gek omdat er ontzettend veel papegaaien aan het krijsen waren! We hebben binnen ontbeten, want buiten zaten veel te veel vliegen en na het ontbijt zijn we naar Batchelor gereden. We hebben een binnendoor route gekozen en dat was een goede keus, want al heel snel zagen we een moeder wallaby met een baby de weg oversteken en kort daarna ook nog een kangoeroe. Dat was onze eerste! Vervolgens hebben we nog bij Robbyn Falls gekeken, maar dit bleek niet zo spectaculair want er was bijna geen water. En dus maar doorgereden naar Batchelor waar we boodschappen gedaan en geluncht hebben. Dani zegt netjes tegen iedereen die hij tegenkomt Hello en Bye Bye. Na de lunch zijn we Litchfield National Park ingegaan en onze eerste stop was de Magnetic Termite Mounds. Dit zijn termietenheuvels die wel 6 meter hoog kunnen worden. De hoogste die hier staat is 5 meter hoog en ongeveer 50 jaar oud. Hierna zijn we naar Buley Waterhole gegaan. Dit is een kreek met allemaal verschillende etages, waar je heerlijk kunt zwemmen, nou ja zwemmen, meer een beetje relaxen in het water. Zonder angst te hoeven hebben dat er krokodillen zitten. Dani vond het geweldig, hij vindt zwemmen sowieso helemaal geweldig. Na deze verfrissende duik zijn we verder gegaan naar de Twin Falls, de naam zegt het al, 2 watervallen. En hier stroomde wel water, dus we hebben een paar mooie plaatjes geschoten. Vervolgens weer door, we wilden graag naar de Lost City, alleen bereikbaar met 4wd, maar dat hebben we. Dus wij zijn die weg ingegaan, echt super, maar toch maar even kijken op het kaartje van de camperverhuurder of we hier eigenlijk wel mogen rijden. Dat bleek dus niet zo te zijn, dus een plek gezocht waar we konden keren en maar snel teruggereden naar de verharde weg. Geen Lost City voor ons dus, dan maar een wandeling bij de Tabletop Swamps, een moerasgebied. Hier sprongen ontzettend veel kleine kikkertjes rond en ja hoor, ook nog eens 2 kangoeroes! Helaas waren ze te snel weer verdwenen om op de foto te zetten of te filmen. Op naar het volgende hoogtepunt de Tolmer Falls, een wandeling van 400 meter naar een uitzicht! Aan de ene kant een prachtige waterval met grotten eronder waar vleermuizen zitten en aan de andere kant een prachtig uitzicht over de bossen. Na zoveel moois vonden we het tijd om een camping op te zoeken, het is Litchfield Safari Camp geworden. We zijn bijna de enige gasten, het is hier zo rustig door de hitte, en heet is het ook echt, zelfs als je niks doet zweet je al. Een half uur voor etenstijd begon het hard te waaien en hoorden we in de verte al donder. En ja hoor, eindelijk regen en onweer, echt heerlijk! Hierdoor koelt het in ieder geval wat af en kunnen we hopelijk een beetje goed slapen. Zaterdagochtend waren we natuurlijk weer om 6:00 uur op. Ontbeten, afgewassen en de spullen gepakt en toen naar Wangi Falls waar we lekker wilden gaan zwemmen. Er was echter een waarschuwing voor krokodillen dus dat hebben we toch maar overgeslagen. Het was trouwens wel een prachtige plek. Hierna zijn we in 1 keer doorgereden naar Katherine, zo'n 250 kilometer naar het zuiden. Daar eerst nog boodschappen gedaan en toen naar de camping, eentje zonder vliegen! Dat is lekker hoor! Hier hebben we eerst maar weer een duik genomen in het zwembad en zitten we nu lekker voor de camper te genieten.

• 08 December 2012 - 10:34

Ienske:

Fijn dat het zo goed gaat ,geniet maar lekker van alle mooie dingen, het is hier saai met dat natte koude weer.
    Ik blijf jullie volgen. Groetjes de Flieren.Texel

• 08 December 2012 - 11:45

Ewout:

Te lang verhaal vast heel mooi maar zie de foto's wel haha

• 09 December 2012 - 16:56

Rita Verpalen:

Hoe kopieer ik een foto van jullie naar mijn pc???? (verdorie!) zit maar te rommelen, maar resultaat ho maar!
    Enniewee, fijn om alles te lezen, dat doe ik dan ook ook heel trouwhartig en lees het Marianne voor!
    Liefs Rita

• 09 December 2012 - 21:57

Marianne Monnier:

Dag lieverds, vorige keer ook al een mail gestuurd, maar die zie ik niet terug. Nu wel, hoop ik.
    En heb ik jullie nu vandaag gemist op skype? Iedere ochtend gekeken en vanochtend dus niet.
    Wat een prachtige verhalen! Nelis werd toen hij klein was ook hysterisch van mieren, misschien heeft Dani dat dat weer van hem met die vliegen. en dat de kleine man nu zo vroeg wakker is, terwijl hij altijd zo lekker lang doorsliep, is ook wel bijzonder. Nu maar hopen dat hij zijn oude ritme weer oppakt als jullie terug zijn.
    Voor Nelis is het wel bijzonder dat hij ook 's ochtends om 6.00 uur aan het ontbijt zit! Hier gaat alles goed. Ik heb het op mijn manier druk met het maken van een fotoboek en probeer te wennen aan het leven van een pesionada. Kus van mij en een dikke kus voor Dani, liefs Marianne

• 10 December 2012 - 21:01

Jiles En Annie:

Hallo daar in Australie, zal best leuk zijn. wel erg ver van huis.
    Wij zijn dit weekend bij je pa en ma geweest. We vonden het wel moeilijk nu in deze sitiatie.
    Maar toen we daar waren viel het wel mee. Je vader is toch nog wel opgewekt. Je moeder mocht de SVR nog niet opzeggen. We hebben hem weer voorzien van shag en gezegt dat alles op moet. Hij zei breng met oud en nieuw maar weer nieuwe mee. Hij gaat er nog voor om de zomer van 2013 te halen.
    Hij had vond het heel erg leuk met Dani op Skyp. Hij begon helemaal te glunderen toen hij dat vertelde.
    Geniet nog maar lekker van het weer het zal daar wel beter zijn dan hier.
    Nog een fijne vakantie en tot ziens.

groetjes Jiles en Annie

• 14 December 2012 - 18:33

Karin :

leuk om de verhalen weer te lezen! een echte vlieg(en) vakantie is het haha!
    heel veel plezier nog! en geniet er lekker van maar dat komt wel goed zo te lezen! heerlijk! :)

knuffels