De eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Australie

Door: Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

05 December 2012 | Australië, Jabiru

Zaterdag 1 december zijn we na een lange reis van meer dan 24 uur aangekomen in Darwin. Dani heeft zich de hele reis uitstekend gedragen en we zijn dan ook ontzettend trots op ons kleine mannetje. We hebben vanaf het vliegveld de shuttlebus naar ons Bed & Breakfast genomen waar we om 7:00 uur meteen ons bed in gedoken zijn. Om toch zo snel mogelijk in het juiste ritme hier te komen zijn we om 9:30 uur opgestaan, hebben ontbeten en zijn de stad ingegaan. Wat een hitte zeg! Na 100 meter lopen druipt het zweet gewoon van je af. We hebben een kleine wandeling door de stad en langs de zee gemaakt en zijn vervolgens weer terug gegaan naar de B&B om te lunchen en samen met Dani een middagdutje te doen. Terwijl Dani en ik van ons middagdutje genoten, ging Nelis nog even de stad in om wat boodschapjes te doen. Dat liep anders dan gepland omdat hij werd aangevallen door een vogel die zijn nest wilde beschermen. De vogel pikte hem in zijn oog, maar gelukkig vielen de verwondingen mee. 's Middags hebben we heerlijk gezwommen en na een overheerlijke, door Nelis gemaakte, pasta hebben we nog een wandeling gemaakt naar de haven. En dat wordt vroeg naar bed vanavond. Zondagochtend hebben we eerst uitgeslapen en ontbeten en vervolgens zijn we richting Cullen Bay gewandeld. Natuurlijk was het weer erg warm, maar het lijkt al iets beter dan gisteren, zouden we er al aan gewend raken? In Cullen Bay hebben we aan het water wat gedronken en gegeten en heeft Dani de vissen gevoerd. Vervolgens zijn we weer rustig teruggewandeld, hebben we nog even gezwommen en daarna was het weer tijd voor het middagdutje van Dani, maar ik sluit me daar gewoon bij aan! 's Middags hebben we de bus genomen naar de Botanic Gardens en daar hebben we gewandeld. Af en toe flink schrikken omdat er bijna een spin van 10 cm in je gezicht zat omdat je tegen zijn web aanliep. Op de terugweg hebben we nog een stukje Aussie Rules (een soort rugby) gezien en daarna met de bus terug naar de B&B. Eten, Dani naar bed en toen hebben wij nog een filmpje gekeken. Maandag zijn we vroeg opgestaan om naar de FishFeeding te gaan, vissen voeren. Entree van 15 AUS dollar, echt belachelijk maar goed, als je kind het leuk vindt! En dat vond hij hoor! Dani heeft de vissen gevoerd, geaaid en hun brood opgegeten. Na dit spektakel hebben we een taxi genomen naar het depot van de camperverhuurder. We hebben onze camper opgehaald en zijn terug naar de B&B gereden. Daar hebben we geluncht en heeft Dani zijn middagslaapje gedaan terwijl wij de camper ingepakt hebben. Om 15:00 uur zijn we dan eindelijk vertrokken, eerst naar de supermarkt om inkopen te doen. Wat een drama, wat veel boodschappen en wat een geld zeg! Om 16:30 uur waren we eindelijk klaar, we moesten alleen nog op zoek naar een kleine ventilator op batterijen. Helaas nog niet gevonden en dus maar op zoek naar een camping met een plek met stroom, anders is het niet uit te houden. We hebben een camping gevonden, dus airco aan en koken. Dani vindt het helemaal geweldig, hij speelt lekker buiten en ook de autorit vond hij gelukkig erg leuk. Na het eten hebben we Dani op zijn nieuwe slaapplek gelegd, in zijn tentje boven in de camper. Helaas was meneer echter niet van plan om te gaan slapen. Na vele pogingen was het uiteindelijk 23:30 uur dat Dani in slaap viel. Dinsdag werd ik rond 5:30 uur wakker omdat de airco stopte. Een half uur later werd Dani wakker en die was niet meer van plan om te gaan slapen, dus helaas zat er voor ons niks anders op dan maar op te staan. Het was inmiddels ook niet meer uit te houden in de camper dus eigenlijk was het ook wel erg lekker om  naar buiten te gaan. We waren erg bang dat de airco stuk was, maar gelukkig bleek het stroomuitval te zijn. Na het ontbijt zijn we eerst naar de winkel gereden en hebben 2 ventilators gekocht, waarvan 1 op batterijen: Heerlijk!! En toen op naar Kakadu National Park. Een mooie rit waarbij we vele roadtrains (vrachtwagens met 3 of 4 trailers erachter) en onze eerste wallaby (helaas wel dood) zijn tegengekomen. Voordat we in Kakadu waren hebben we ook nog een boottocht gemaakt over de Adelaide River waarbij we echt gigantische salties (krokodillen) hebben gezien die zelfs uit het water sprongen om een stuk vlees te pakken. Dani vond het ontzettend leuk en riep de hele tijd kroko, kroko! Na deze tocht hebben we geluncht op de parkeeplaats van het bezoekerscentrum Window on the Wedlands. Daarna mocht Dani zijn slaapje doen, buiten in zijn tentje maar daar dacht hij zelf toch anders over. Hij is trouwens bang van vliegen, en die zitten hier genoeg. Als er eentje op hem komt zitten begint hij te piepen. Aangezien het slaapje dus niet doorging, hebben we maar een bezoekje gebracht aan het bezoekerscentrum. Hierna hebben we onze tocht weer vervolgd en viel onze kleine man in de auto in slaap. We zijn doorgereden naar Jabiru, een dorp in Kakadu en hebben daar een camping gezocht. En wat voor 1, Kakadu Lodge! Het is hier echt prachtig, mooie plek in de schaduw met kaketoes in de bomen en een prachtig zwembad. En van het zwembad hebben we dan ook maar meteen gebruik gemaakt. Na het zwemmen hebben we lekker gegeten en daarna wilde Dani naar bed. Het is nu stil maar ik ben benieuwd hoe lang dit duurt...

• 05 December 2012 - 09:19

Heit En Mem:

Pas je een beetje op Nelis, die jongen heeft ook altijd wat!
    Hier gaat alles z'n gangetje.
    Liefs Heit en Mem

• 05 December 2012 - 13:15

Rita:

He daar!, Wat fijn om van jullie te horen en wat bizar om op de foto's te zien dat jullie in bikini en zwembroek rondlopen terwijl wij de eerste sneeuw zien neerdwarrelen!
    En de foto van de grote en kleine man aan de wandel is prachtig! Je kunt zo zien wie er met ferme pas op dat moment de leiding heeft. Misschien maar goed ook als Nelis direct contact maakt met een vogel! Ik hoop niet dat Dani die kroko's te leuk gaat vinden, en dat ze bij jullie uit de buurt blijven, wat een enorme beesten.
    Liefs van Rita, trouwens ook voor heit en mem

• 05 December 2012 - 14:38

Ewout:

Classic Nelis verhaal met die vogel haha geniaal
    Nu nog wachten op de stoere surf verhalen

• 05 December 2012 - 14:41

Erwin:

Top dat het zo leuk en mooi is daar.
    dat van die spin heb ik maar overgeslagen.......
    Leuke foto's we willen meeeerrrrr

• 05 December 2012 - 15:17

MPTSM:

Een vogel die in je oog vliegt, vissen die je kan aaien, een spin in je gezicht, een (dode) walibi zien liggen, salties voeren, en dan bang voor vliegen... Lieven mensen, geniet ervan!! (Mooie foto's ook). Liefs, PMTSM

• 06 December 2012 - 20:01

Floortje:

Fijn van jullie te horen! Ik was zo benieuwd hoe de reis was gegaan. Wat super dat Dani het goed had gedaan! Geeft vertrouwen voor de terugreis :)
    Wat een avonturen al in die paar dagen! Ik hoop dat Dani snel went aan zijn bedje en de warmte. Heel veel plezier. Dikke kus van Floortje

• 07 December 2012 - 04:37

Bauke:

Typisch! leuk hoor fijn dat het meeste zo goed gaat! veel plezier en succes!!

• 07 December 2012 - 13:31

Melle En Tea:

Hallo Hiske en Nelis.

Leuk om jullie zo te zien, hier ligt sneeuw en het is koud!
    Wij hopen dat jullie heel veel plezier hebben.
    Het zal voor Dani ook wel een hele belevenis zijn.
    Hele fijne tijd daar liefs Melle en Tea