Van Albany naar Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Van Albany naar Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Van Albany naar Fremantle

Door: Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

23 Januari 2013 | Australië, Fremantle

Zondag zijn we na het ontbijt eerst richting Frenchmans Bay gereden, om de Gap, de Natural Bridge en de Blowholes te bekijken. De Natural Bridge is een rots die uitgesleten is door de zee waardoor het nu een brug is en de Gap is een soort geul in de rotsen, met rechte wanden, waar de zee doorheen gaat. Echt een prachtig uitzicht op een superblauwe zee en dan deze grote rotsen, wauw. Vervolgens gingen we een kijkje nemen bij de Blowholes, maar helaas was de zee niet wild genoeg om water door de gaten heen te spuiten. Dus zijn we weer terug gereden naar Albany om vanaf daar naar de Stirling Range te rijden. Dit zijn de hoogste bergen in het zuiden van West-Australie. Hier hebben we geluncht en zijn we naar een punt gereden waar we een schitterend uitzicht hadden op de hoogste berg, Bluff Knoll. Toen weer in de auto en verder in de richting van Hyden en Wave Rock. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Lily, een Nederlandse molen. Heel bijzonder om deze in het Australische landschap te zien staan. Rond 17:15 uur kwamen we aan in Hyden en gelukkig was er nog plek op de camping bij Wave Rock. We hebben gelijk maar geboekt voor 2 nachten, zodat we morgen de rots (die er uitziet als een golf) op ons gemak kunnen bewonderen. Dani kon zich weer helemaal uitleven want we staan naast de speeltuin. Het enige nadeel hier is dat er weer vrij veel vliegen zitten. We hebben het 's avonds niet al te laat gemaakt want er bleken ook veel muggen te zitten. Maandag zijn we na het ontbijt eerst maar eens bij Wave Rock gaan kijken. En inderdaad, hij lijkt op een grote golf, wel heel gaaf om te zien. Nadat we de rots van onderen hadden bewonderd zijn we erover heen gelopen met een prachtig uitzicht over de omgeving. Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar de camper, nog geen 2 minuten lopen, en zijn Dani en Nelis nog even gaan slapen en ik heb rustig in mn boek kunnen lezen. Na de lunch zijn we gaan zwemmen, hebben we de was gedaan, mieren van ons afgeslagen (zelfs die hele kleintjes bijten echt heel hard) en heeft Dani de speeltuin weer onveilig gemaakt. Nelis was inmiddels helemaal klaar met de vliegen (en ik eerlijk gezegd ook wel een beetje) en dus hebben we binnen gegeten en zijn we allemaal weer vroeg naar bed gegaan. Nelis had nog wel een paar grote spinnen (Huntsman) gezien. Dinsdag zijn we na het ontbijt zo snel mogelijk vertrokken. Via Kondinin, Corrigin, Brookton en Beverly kwamen we uiteindelijk rond lunchtijd aan in York, het oudste binnenlandse stadje van West Australie. Hier hebben we de auto langs de weg geparkeerd, geluncht en een rondje gelopen. Terwijl we bezig waren met dat rondje kwam er een man naar ons toe die vertelde dat er een ranger bij onze camper stond omdat we verkeerd geparkeerd stonden. Het blijkt dat je hier alleen mag parkeren aan de kant van de rijbaan waarop je rijdt. Het was gelukkig een vriendelijke ranger en als we de camper nu zouden verplaatsen dan was het ok. Toen zijn we ook meteen maar weer verder gereden naar Northam, waar we boodschappen hebben gedaan. Vervolgens via Toodyay en Gingin naar Guilderton, een prachtig plaatsje aan de zee. We hadden mazzel want er was nog 1 plek vrij op de camping en als we 2 nachten wilden blijven moeten we de 2e nacht op een andere plaats staan. Dus dat gaan we dan maar doen. Camper neergezet, zwemkleding aan en meteen lekker zwemmen. De rivier komt hier ook uit in de zee, dus dat is een heerlijk stukje waar je kunt zwemmen zonder golven, ideaal voor Dani. Het is hier echt genieten, jammer dat ze maar voor 2 nachten een plek beschikbaar hebben. Na het zwemmen hebben we heerlijk gegeten en Dani zijn cricket-techniek geoefend om vervolgens uitgeput naar bed te gaan. Wij hebben nog lekker buiten gezeten onder een hemel vol met sterren. Woensdag zijn Dani en ik na het ontbijt eerst naar de speeltuin geweest, vervolgens hebben we de camper verplaatst (naar de plek er tegenover) en zijn Nelis en Dani gaan slapen. Na dit ochtendslaapje hebben we geluncht en vervolgens hebben we gezwommen. Toen we net op het strand lagen na het zwemmen begon het wel erg hard te regenen en dus zijn we teruggegaan naar de camper. Toen het weer even droog was hebben we een wandeling naar het uitzichtpunt gemaakt, we waren er nog maar net en het begon al weer flink te regenen. Gelukkig zijn het maar buien. Na genoten te hebben van het mooie uitzicht over de rivier en de zee zijn we weer naar de speeltuin gegaan waar Dani zich helemaal uitgeleefd heeft op de schommel en de glijbaan. Ook hadden we gevraagd bij de receptie of we nog een nacht zouden kunnen blijven en dit was mogelijk. Dus we kunnen hier nog langer genieten. Aan het eind van de middag begon het ook al flink te waaien, we hebben fish & chips gehaald en deze maar binnen opgegeten omdat het buiten niet meer te doen was. Na het eten ging Dani naar bed en hebben wij binnen nog film gekeken. Donderdag hebben we na een stormachtige nacht uitgeslapen. Het ontbijt hebben we achter de camper, uit de wind opgegeten en vervolgens zijn we naar Yanchep gereden om boodschappen te doen. Na de boodschappen weer terug naar de camping en toen was het inmiddels ook lunchtijd. Dit keer voor de camper omdat we anders helemaal gezandstraald werden. Na de lunch zijn Dani en Nelis gaan slapen en ik heb in het zonnetje mijn boek gelezen. Pas om 15:30 uur werden de heren weer wakker en ben ik met Dani naar de speeltuin geweest terwijl Nelis de afwas ging doen. Zwemmen zat er vandaag helaas niet in omdat het te hard waait en het daardoor een beetje te fris is. We hebben 's avonds weer heerlijk gegeten en de rest van de avond binnen doorgebracht. Vrijdag waait het na een stormachtige nacht gelukkig niet zo hard meer. Na het ontbijt eerst maar weer eens langs de receptie om te kijken of we nog kunnen blijven en we hadden geluk. Ze hadden een annulering ontvangen waardoor we nog 3 nachten kunnen blijven, we moeten alleen wel weer naar een andere plek, maar dat is niet zo erg. Dus spullen gepakt en verhuisd. De rest van de dag hebben we gezwommen, gegeten, geluierd, in de speeltuin gespeeld en nog een beetje geluierd. Wat een verschrikkelijk leven hebben we toch. Zaterdag was niet zo'n heel verschillende dag als vrijdag. Veel luieren, zwemmen, eten, spelen in de speeltuin enz. Aan het eind van de middag was er een bandje op het speelveld van de camping dus tijdens het eten konden we genieten van livemuziek. En dat was ook de plek waar Dani zijn eerste vakantievriendinnetje ontmoet en gekust heeft! Haar naam is Jasmin en ze is 2 jaar. Na deze ontmoeting is Dani heerlijk gaan slapen. Zondag was ook weer een zeer luie dag. Zwemmen, spelen in de speeltuin, luieren, eten en slapen. Meer dan dat hebben we niet gedaan. Maandag zijn we dan eindelijk vertrokken uit Guilderton om de laatste dagen van onze vakantie door te brengen in Fremantle. We hebben daar een camping gevonden, zo'n 10 kilometer buiten het centrum. 's Middags hebben we niet zoveel meer gedaan. Gelezen, geslapen en boodschappen gedaan en 's avonds hebben we heerlijk gegeten. Dinsdagochtend hebben we na het ontbijt de bus naar het centrum van Fremantle genomen. Daar hebben we gewinkeld, heeft Dani in de speeltuin gespeeld en hebben we heerlijk geluncht bij Little Creatures, waar ook ter plaatse hun eigen bier gebrouwen wordt. Het voelde echt als vakantie, lekker in het zonnetje op het terras terwijl Dani zich in de zandbak vermaakte. Zo zouden we elke dag wel willen lunchen, maar dan krijg je de rekening en dan besef je dat eenmaal genoeg is... Na deze heerlijke lunch zijn we in het reuzenrad geweest en hebben we de Fremantle Prison bezocht. Daarna was het tijd om de bus terug naar de camping te nemen want we hadden inmiddels een zeer vermoeide Dani bij ons. Terug in de camper heeft hij heerlijk geslapen en vervolgens zijn we nog gaan zwemmen in het zwembad. 's Avonds hebben we weer heerlijk gegeten, die barbecues gaan we zeker missen als we weer terug zijn in Nederland.

• 23 Januari 2013 - 09:46

Rita:

Wauw! wat een leven leiden jullie toch! Allerlaatste dag vandaag, van luieren zwemmen lekker eten en dutjes doen.
    Overmorgen hier hoop ik jullie alle drie weer in de armen te kunnen sluiten!
    Liefs van Rita

• 23 Januari 2013 - 10:33

Kika En Edo:

Het is zo snel gegaan, geniet nog maar lekker.
    En een goede reis terug, hoop dat Dani zich weer zo gedraagt :)

X van ons

• 23 Januari 2013 - 11:25

Hennie:

We hebben genoten van jullie reisverslagen. En we zijn blij dat we jullie zaterdag weer in onze armen kunnen sluiten.
    Liefs Heit & Mem

• 23 Januari 2013 - 12:36

Paulus Beerepoot:

Waarom zou je de barbeques missen in Nederland, die hebben we hier toch ook ??

Hoi, ik vind het gaaf voor jullie dat jullie zo'n leuke reis hebben gehad(en nog kort hebben)

maaaaaaaaarr

wat ben ik blij als het weer maandag is !!!
    hoop dat je genoeg uitgerust bent, er liggen me toch stapels !!!

geniet er nog even van, goede reis gewenst

ik zie je maandag, groetjes

Paulus

• 23 Januari 2013 - 18:16

Marianne:

Hoi Hiske.
    Jammer dat jullie reis er bijna op zit.
    Ik heb wel genoten van jou vakantie verslag.
    Goede reis terug!