Fitzroy Crossing, Broome en een verrassing - Reisverslag uit Broome, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Fitzroy Crossing, Broome en een verrassing - Reisverslag uit Broome, Australië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Fitzroy Crossing, Broome en een verrassing

Door: Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

20 December 2012 | Australië, Broome

Na het eten hebben we Dani naar bed gebracht en vervolgens hebben wij nog even heerlijk buiten gezeten. Heerlijk want het waaide en dus was het wat koeler. Na een uurtje begon het te regenen en dus was het tijd om naar binnen te gaan. De volgende ochtend regende het nog steeds een beetje waardoor het een beetje frisser was dan normaal. We hebben rustig aan gedaan, een nachtje bijgeboekt en zijn naar de Tourist Information gereden om te informeren wat we konden doen in de buurt. Zo'n 20 kilometer buiten het dorp is Geike's Gorge. Een klein nationaal park waar je kan wandelen en een boottocht kunt maken. Dit laatste alleen om 4 pm vanwege Wet season. We hebben besloten om een wandeling te maken waarbij we uitzicht zouden hebben over de Gorge. Dus wandelschoenen aan, Dani in de rugzak, water mee en lopen maar. Het eerste stuk was door mul zand, vervolgens ging het wel maar terug zijn we langs de rivieroever gelopen wat ook mul zand was. En dat met een graadje of 35 was best pittig! We waren blij dat we weer bij de camper waren, maar het was wel een schitterende wandeling qua natuur en uitzicht. Best bijzonder dat je over zo'n rivieroever loopt en dat je weet dat hier over 6 tot 8 weken het water wel 4 meter hoog staat. Na de wandeling zijn we via de supermarkt teruggereden naar de camping, hebben we een broodje gegeten en toen lekker afgekoeld in het zwembad. Dit was goed te doen totdat er een kikker voorbij kwam zwemmen toen vonden we het wel mooi geweest. Hierna ging Dani een slaapje doen en hoefden wij even niet op te letten en konden we rustig zitten. Met Dani nog 3 rondjes over de camping gelopen terwijl Nelis een dutje aan het doen was en toen was het alweer etenstijd. 's Avonds ook nog even buitengezeten. Zaterdagochtend na het ontbijt hebben we alle spullen weer ingepakt en zijn we naar Broome gereden, 400 kilometer naar het westen. Eindelijk weer een beetje in de bewoonde wereld! Eerst maar weer eens boodschappen gedaan en vervolgens een camping gezocht aan Cable Beach. Meteen het zwembad uitgetest, die is goedgekeurd en toen zijn we naar het strand gewandeld om het strand en de zee te zien, lekker verfrissend windje erbij en een zon die bijna ondergaat. Wat wil een mens nog meer. Er zitten hier ook bijna geen vliegen en muggen maar we hebben al wel een grote spin gezien. Toch maar even gevraagd aan de buurman of deze gevaarlijk was, hij pakte zo zijn slipper en sloeg hem dood. Nee, hij bleek niet gevaarlijk te zijn, maar als we een spin zien gewoon slaan! Vervolgens hebben we gegeten, Dani in bed gelegd en zelf nog film gekeken. Zondag hebben we na het ontbijt eerst een duik in het zwembad genomen, een kamelentocht over het strand geboekt en een extra nacht op de camping geregeld. Vervolgens zijn we naar de Tourist Information gegaan om te informeren of de onverharde weg naar Cape Leveque begaanbaar is. Dat is zeker het geval maar we moeten wel voorzichtig rijden, als het net geregend heeft kan de weg namelijk zeer gevaarlijk worden. Maar het is zeker de moeite waard om daar een paar dagen door te brengen dus dat gaan we dan maar doen. Ook hebben we een tattooshop gevonden voor Nelis maar die is helaas gesloten daar kunnen we vanaf maandag terecht. Toen zijn we naar Town Beach gegaan waar Dani zich helemaal kon uitleven in de waterspeeltuin. Hij vond het geweldig en na ongeveer anderhalf uur moesten we hem tegen zijn zin weer mee terug nemen naar de camping om een broodje te eten en een middagslaapje te doen. Ik ben lekker gaan zwemmen terwijl Nelis met een local biertjes zat te drinken bij de camper. Om 17:00 uur was het tijd om richting het strand en de kamelen te gaan. We mochten met z'n drieeen op een kameel, Nelis achterop en ik voorop met Dani. Daar was Dani het alleen niet echt mee eens, dus dat konden nog weleens 45 zeer lange minuten gaan worden. Gelukkig werkt afleiden altijd en na 5 minuten vond hij het helemaal niet erg meer om op het 'paard' te zitten. 45 minuten en een houten kont later hadden we wel een mooie tocht over het strand gemaakt tijdens de zonsondergang. Na deze spectaculaire tocht zijn we naar het centrum gereden om wat te eten. Het zijn Fish & Chips geworden, echt heerlijk, maar we hebben veel te veel gegeten. Maandagochtend zijn we na het ontbijt en een duik in het zwembad eerst langs de tattooshop, West Coast Tattoos gegaan, en Nelis kan morgenochtend om 10 uur terecht om zijn tattoo te laten zetten. Boodschappen gedaan en daarna weer naar Town Beach naar de waterspeeltuin. Dani had het weer erg naar zijn zin, maar werd een beetje moe rond 12:00 uur en dus zijn we teruggegaan naar de camping. Hier hebben we geluncht, Dani is gaan slapen en wij hebben lekker gezwommen. Toen Dani weer wakker was hebben we maar weer gezwommen (wat moet je anders doen) en vervolgens zijn we naar Kimberley Ultrasound gegaan want we zijn niet met z'n drieen op reis maar met z'n vieren! Dani wordt juli volgend jaar namelijk grote broer! We hebben zijn kleine broertje of zusje flink zien bewegen en dat is toch weer geweldig om te zien. Na deze bijzondere gebeurtenis zijn we naar Gantheaume Point gereden, dit is een uitzichtpunt en hier kun je als het erg laag water is en je op de juiste plek zoekt, dinosaurusvoetsporen zien. Die voetsporen hebben we niet gezien, het prachtige uitzicht wel. Tijd om terug te gaan naar de camping en voor het avondeten. Dinsdag hebben we ontbeten, gezwommen en de spullen ingepakt want vandaag gaan we naar Cape Leveque, ruim 200 kilometer ten noorden van Broome. Maar eerst langs de tattooshop want Nelis krijgt zijn nieuwe tattoo, de naam Dani op zijn onderarm. Na ongeveer 2 uur was het klaar en in de tussentijd hebben Dani en ik wat filmpjes gekeken en hebben we een lekker ijsje gehaald. Tegen lunchtijd zijn we op weg gegaan, de eerste 20 kilometer waren prima te doen, maar toen werd het een onverharde weg van los zand, maar gelukkig hebben we vierwielaandrijving. We reden gemiddeld 40 kilometer per uur en na ruim 2 uur kwamen we weer op een verharde weg. Waarom ze dat tussengelegen stuk ook niet gewoon asfalteren is ons een raadsel. Tegen 17:00 uur kwamen we aan bij onze bestemming, een mooi resort, Kooljaman, waar we 2 nachten blijven kamperen. Met aan de ene kant een prachtig uitzicht op de zonsondergang en aan de andere kant kunnen we zwemmen in de zee. Eerst even relaxen, daarna eten en Dani naar bed. Wij hebben de rest van de avond naar de prachtige heldere sterren gekeken en naar het geflits van het onweer heel in de verte. De volgende dag werden we wakker en het was alweer erg warm, we dachten dat we een mooie plek in de schaduw hadden maar dat is dus pas vanaf de middag. Vannacht waren we trouwens ook nog opgeschrikt van een ontzettend harde donderklap, we zaten rechtop in bed. Jammergenoeg heeft het niet geregend en dus ook niet voor veel verfrissing gezorgd. Gelukkig waait het hier wel flink want anders was het echt niet uit te houden. Na het ontbijt zijn we maar eens naar het oostelijke strand gelopen. Een prachtig wit strand maar om in de zee te komen moesten we wel eerst wat stenen en rotsen ontwijken. Dani vond het prachtig in de zee, tot hij het zoute water in zijn ogen kreeg, toen was hij er klaar mee. Aangezien er geen stukje schaduw te vinden is op het strand zijn we na 1,5 uur teruggegaan naar de camper. Daar hebben we een broodje gegeten en hebben Dani en Nelis hun middagslaapje gedaan, terwijl ik buiten mn boek heb gelezen. Nelis en ik zijn allebei een beetje verbrand maar toch hebben we ervoor gekozen om 's middags ook nog even naar het strand te gaan. Het was een heel ander gezicht, het was nu hoog water en het strand was zo'n 50 meter smaller en we hoefden nu dus ook geen stenen en rotsen te ontwijken om in de zee te komen. Hier hebben we nog heerlijk een uurtje doorgebracht. Wat een zwaar leven hebben we toch.... Bij de camper was Dani nog even het middelpunt van belangstelling toen hij met een emmer over zijn hoofd over de campground liep. Na het eten hebben we nog een paar schitterende foto's gemaakt van de zonsondergang en daarna was het weer tijd om sterren en een film te kijken. Donderdagochtend hebben we ontbeten en snel daarna de spullen gepakt om te vertrekken, want zelfs om 8:00 uur 's ochtends is het al ontzettend warm en helemaal als er geen wind staat zoals deze ochtend. Eerst zijn we langs Beagle Bay gereden, een aboriginal community, waar we hebben getankt en waar we het kerkje hebben bezichtigd. Het altaar in de kerk is belegd met parels, het product uit deze omgeving. Vervolgens moesten we weer 100 kilometer terug over de hobbelige onverharde weg, maar Dani presteerde het om in slaap te vallen! Dit keer hebben we ook iets harder gereden en dus waren we rond lunchtijd bij de supermarkt om de inkopen te doen. Daarna naar Cable Beach Caravan Park gereden waar we weer een nacht gaan verblijven, geluncht en een heerlijk verfrissende duik in het zwembad genomen. We hebben een heerlijke hollandse maaltijd gegeten en Dani naar bed gebracht. Nu is het weer genieten van een opnieuw heldere sterrenhemel.

• 20 December 2012 - 13:07

Paulus Beerepoot:

Hiske, Nelis en Dani, van harte met dit mooie nieuws.(ook alle opa's en oma's van harte met dit nieuws)

wat ben ik blij voor jullie, geniet van de Kerst en ik wens jullie alle 4 een gezond en gaaf 2013 toe.
    Nelis, neem er maar eentje van me, Hiske mag toch niet drinken !!!

Groetjes

Paulus

• 20 December 2012 - 13:07

Gerke:

He luitjes, van harte met de uitbreiding :-) tof zeg.

ennuh Nelis, foto van de tattoo?

tenks en enjoy!

Ger

• 20 December 2012 - 13:26

Pake En Beppe:

Pake en Beppe zijn heel blij dat ze het nu eindelijk mogen vertellen! Geniet met jullie 4-tjes van deze super-vakantie.

• 20 December 2012 - 13:26

Pake En Beppe:

• 20 December 2012 - 13:32

Marcel:

Wat een gelweldige verhalen van juliie daar aan de andere kant van ons aardbolletje!
    Gefeliciteerd met juliie toekomstige uitbreiding!
    groetjes
    Marcel

• 20 December 2012 - 13:52

Alexander, Marlies & Katie:

Hoi Lieverds,

van Harte Gefeliciteerd met dit GEWELDIGE nieuws...!!
    Zo blij voor jullie, de lach is niet meer van mijn gezicht weggeweest toen ik je e-mail las net...
    Dani wordt grote broer en jullie tweede wondertje op komst!

Geniet met elkaar maar dat lukt zo te lezen wel jullie maken een avontuurlijke reis!
    We blijven jullie volgen lieve schatten!

Heel veel liefs van ons allemaal!

• 20 December 2012 - 14:04

Dassia, Dennis En Dana:

Lieve Nelis, Hiske en Dani!!

Gefeliciteerd met jullie toekomstige kleine wondertje!! Wat een geweldig nieuws om te horen zeg!!
    Leuk om jullie verhalen te lezen!

Geniet nog lekker van deze mooie belevenis!!

Liefs Dassia

P.s.: Nog bedankt voor jullie kaartje voor Dana haar verjaardag, erg leuk!!

• 20 December 2012 - 14:39

Gabriele:

Herzlichen Glückwunsch von uns allen! Was für eine Neuigkeit, sie schön! Noch eine wunderschöne Reise, ganz tolle Tage und das Beste vom Besten für 2013!! Gaby en fam.

• 20 December 2012 - 16:14

Paulus En Baukje Paulusma:

Hoy hiske ,nelis en dani

Hier dan even een mailtje van ons.
    Fijn dat jullie vakantie zo goed gaat,tante baukje vind het maar een hele ondernemende reis.
    Woensdag zijn we op bezoek geweest bij jou vader en moeder in st anna parochie.
    Ik had een klein kerststukje voor hen gemaakt.
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen toe en een gelukkig 2013,
    dat gaat wat betreft de uitbreiding van jullie gezinnetje vast lukken.
    De hartelijke groeten van ons uit HALLUM.

Baukje en Paulus Paulusma.

• 20 December 2012 - 19:38

Floortje:

Hallo lieve schatten,

Wat geweldig! :) Ik ben echt super blij voor jullie (en voor mezelf haha).
    Geniet van jullie grote avonduur.

Liefs van Bauke, Floortje, Jacco en Elize

• 20 December 2012 - 20:21

Marianne:

Gelukkig dat alles goed blijkt te zijn en jullie het nieuws nu de wereld in kunnen laten gaan!
    Vandaag heb ik jullie denk ik gemist op Skype, je kunt ook geen moment zonder je mobiel.....
    Gisterenmiddag zijn wij op bezoek geweest bij Pake en Beppe, het was goed om er te zijn.
    Wat een geweldige reis hebben jullie toch, het gaat echt van zwembad naar zwembad, met daar tussenin aller lei activiteiten. Ik kan mij voorstellen dat Dani een beetje bang was, zo hoog is zo'n kameel echt wel.
    Liefs en kus, Marianne p.s. wordt er in Australie ook kerstmis gevierd?

• 20 December 2012 - 21:38

Marianne:

Wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd

• 21 December 2012 - 10:00

Wietske, Sytse En Ilse:

Lieve His, Nelis en Dani,

Wat een geweldig nieuws, Dani grote broer! Van harte gefeliciteerd!!
    Dit maakt de reis waarschijnlijk nog bijzonderder. Geniet van de reis en van elkaar.
    Alvast hele fijne feestdagen.

Liefs Wietske, Sytse en Ilse

• 21 December 2012 - 11:49

Lieke, Aallidus, Fenna En Jenthe:

Joehoe! Weer een kleintje erbij. Wat een mooi nieuws!
    Geniet van jullie prachtige reis en elkaar.

XX

• 21 December 2012 - 14:04

Karin :

Heey!

Las ik dat nou goed?? :) Hartstikke leuk!! gefeliciteerd met de verwachting!

alvast een mooie kerst en een knallend oud en nieuw daar!!

groetjes

• 21 December 2012 - 14:37

Annie En Jiles:

Hoi Hiske, Nelis en Dani.

Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding, wat leuk zeg.
    Ook Pake en Beppe Proficiat.
    Wat een mooie en spannende dingen maken jullie mee.
    Leuk om te lezen. Geniet van de reis.
    Fijne feestdagen en een goei jaarwisseling.
    Groetjes uit Belgie.

Annie en Jiles.

• 21 December 2012 - 14:38

Kika:

Hee lieverds,

HE he, nou mag ik eindelijk vertellen dat ik Tante word hi hi.
    Heel fijn dat de echo goed is :)
    Hele fijne vanantie.

X van je zus

• 22 December 2012 - 11:49

Henk En Houkje:

hallo Nelis, Hiske en Dani,

allereerst gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding,
    wij wensen jullie gezellige kerstdagen en een gelukkig en gezond 2013.

groetjes Henk en Houkje

• 22 December 2012 - 13:40

Rinske:

Wat super cool! Ontzettend leuk! Gefeliciteerd! En weer mooie verhalen en belevenissen, super hoor. Hele fijne feestdagen daar, lekker in de korte broek haha!

• 23 December 2012 - 11:09

Nienke:

Hoi Nelis, Hiske, Dani en baby!

Gefeliciteerd met jullie toekomstige uitbreiding! En wat een mooie verhalen allemaal.. ben stiekem wel een beetje jaloers hoor! Hier is het nogal grauw en grijs..

Fijne kerst en nog een goede reis!

Liefs, Nienke

• 26 December 2012 - 14:45

Chantal Bol:

Beste Nelis, Hiske en Dani,

Ga ik even lekker wat van jullie mooie en jaloersmakende reisverslagen lezen op 2e kerstdag, lees en zie ik opeens dat jullie mooie mannetje met blonde krullen grotr broer wordt!!! Wat een geweldig nieuws!!!.
    Gefeliciteerd hoor!!

Heel veel plezier op jullie verdere avonturen en geniet van elkaar!!

Groetjes van Chantal

• 27 December 2012 - 12:42

Peter Breed:

Van harte gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws :-) Nu al zin om in de zomer een zelfgebakken geboortetaart te komen eten!!

Heel veel plezier nog!

Peter

• 28 December 2012 - 16:41

Aukje:

Hoi Hiske, Nelis en Dani
    Ik ben een linedance vriendin van Hennie en volg, met enige jalozie, jullie reisverslag. Jullie beleven daar wel wat, zeg. Geniet ervan! Enne... van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!
    Goede jaarwisseling gewenst (wel wat raar misschien in de korte broek?)

Groetjes,
    Aukje van Steenis

• 04 Januari 2013 - 19:53

Jannemarije:

Hi!!
    Dat zie ik nu pas....
    Wat een leuk nieuws. Van harte gefeliciteerd! Wanneer wordt de kleine verwacht??
    x Jannemarije