Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Nelis & Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

05 Januari 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hier dan ons eerste verslag vanuit Rio de Janeiro. Op 2 januari 2010 zijn we na een vlucht van ongeveer 11 uur om 7:30 uur geland op het vliegveld van Rio de Janeiro. We zijn met de taxi (met gevaar voor eigen leven) naar ons hotel gebracht. Gelukkig konden we al wel inchecken en daarna zijn we maar meteen de stad ingegaan. We wilden eerst naar het standbeeld van Cristo Retendor op de berg Corcovado. Dus bij de receptie gevraagd welke bus we moesten nemen. Ze heeft het nummer netjes opgeschreven en wij naar de bushalte. Het is hier niet zoals in Nederland dat de bus op een bepaalde tijd komt. Ze rijden gewoon langs en als je mee wilt moet je dit duidelijk aangeven. Na ongeveer een uur hadden we al vele bussen langs zien komen maar nog steeds niet die met ons nummer erop. Dus heeft Nels in zijn best Portugees bij een buschauffeur geinformeed. Wat bleek we hadden het handschrift van de receptioniste niet goed begrepen en hierdoor dus vier keer de juiste bus laten langsrijden. Uiteindelijk zaten we in de bus, toch ook weer anders dan in Nederland want ze rijden hier als gekken en moeten vaak vol in de remmen als er iemand bij een halte staat die mee wil. Na ongeveer 20 minuten in een warme bus kwamen we bij onze bestemming, het treintje dat ons naar Cristi Redentor op de Corcovado gaat brengen. Maar helaas zijn we niet de enige met dit idee, er staat een ontzettend lange rij met Brazilianen die op vakantie zijn in Rio. Brazilianen zijn erg goed in het maken van rijen, zelfs zonder dat deze aangegven staan, gaan ze keurig in een rij staan. Ze proberen zelfs niet voor te dringen. Misschien iets om in Nederland te proberen? Na ongeveer 3 uur wachten dachen we dat we de berg op mochten, maar we hadden alleen nog maar een kaartje voor de trein van 6:40 pm. Dus nog eens 5 uur wachten. We hebben een cafeetje in de buurt opgezocht en daar wat gegeten en gedronken. Vervolgens hebben we op het pleintje voor het station gewacht. Eindelijk was het dan zover: we mochten met het overvolle treintje naar de top van Corcovado, een prachtige rit van ongeveer 20 minuten steil omhoog. En toen zagen we hem, echt ontzettend indrukwekkend, wat een beeld, wat een uitzicht en wat een mensen. Op de terugweg naar het hotel bemoeide iedereen in de bus zich met waar we er uit moesten. Engels spreken ze niet, dus in gebrekkig Portugees en met gebarentaal konden we uiteindelijk duidelijk maken waar we moesten zijn. Toen we van de bushalte naar het hotel liepen zagen we dat we toch wel in een wat mindere buurt zaten, vanwege de prostituees op straat.

De volgende dag wilden we naar het Parque Nacional de Tijuca. Blijkbaar vertrokken de bussen hierheen niet vanaf dezelfde plaats en dus hebben we de metro genomen. Ook hier hadden we wat moeilijkheden omdat het voor ons allemaal nog niet echt duidelijk was. Dus met extra reistijd kwamen we uiteindelijk aan in Saens Pena. Daar hebben we een minibusje genomen die ons naar het park en dus de jungle bracht. In het park hebben we prachtige watervallen gezien waar je ook onder kon staan en een zware klim gemaakt naar de top van Pico da Tijuca. Vanaf daar hadden we een nog mooier uitzicht dan vanaf de Corcovado. We zaten gewoon boven de wolken. De terugweg verliep ook niet vlekkeloos want we kwamen bij een andere ingang dan waar we binnengekomen waren. Dat betekende nog een flink stuk lopen langs de weg tot we uiteindelijk in een dorpje een bushalte tegenkwamen, waar we de bus terug naar het hotel hebben genomen.

Maandag zijn we met de metro naar de Copacabana geweest, lekker naar het strand. Als je hoort Copacabana dan verwacht je iets heel speciaals, maar dat viel best tegen. Naast de mooie skyline van Rio was het gewoon strand met een gewone zee. Na 5 uur zonnen begonnen we wat rood te worden en hebben we bij een strandtentje wat gedronken. Op de terugweg met de metro werd Nelis verzocht om ergens anders te gaan staan. Blijkbaar stond hij in een vrouwenzone. Waarom? Geen idee. We hebben nog nooit zo dicht op elkaar gestaan als in de metro van Rio. Wat een drukte. ´s Avonds hebben we lekker gedanst op sambamuziek in een cafe met een liveband. Erg leuk.

Nu zitten we op het vliegveld waar straks onze vlucht naar Salvador vertrekt.

• 05 Januari 2010 - 13:02

Sytse:

Haaaai!

Klinkt super tot nu als ik eerlijk ben al is het dus wel weer een heel andere wereld. Dus...Nelis in de vrouwenzone...hoe zou het ook weer anders ;-).

Ben benieuwd naar de foto's!!

Liefs

• 05 Januari 2010 - 13:37

Peter:

Hey leuk zo wat van jullie te lezen! Heel erg veel plezier nog daar alle 2!

• 05 Januari 2010 - 16:26

Edo:

Hoi!,
    Leuk om van jullie te horen.
    Gaat lekker op z'n braziliaans zo te zien :-)

Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Veel plezier in Salvador.

Rgds Edo

• 05 Januari 2010 - 16:45

Chantal Bol:

Zucht...helemaal geweldig!!!

Wij zijn collectief jaloers op jullie en kijken met smart uit naar de foto's!!

Groetjes van je Team Hoorn

• 05 Januari 2010 - 17:57

Dassia:

Hoi Nelis en Hiske!

Leuk om jullie eerste verslag te lezen! Wat is dat toch een heerlijk leventje he!
    Voor ons begint het nu ook al op te schieten! Nog 2 dagen werken en dan vertrekken we a.s zaterdag dan ook naar heerlijke warme oorden!

Veel plezier nog en we spreken elkaar!

x Das

• 05 Januari 2010 - 18:44

Mirjam:

Het is dan wel even wachten maar dan heb je ook wel wat he ;) haha... leuk hoor.

Had Nelis z'n jurk met bijpassende oorbellen niet mee dan??? Dan had hij vast wel lekker mogen zitten. Misschien iets om te onthouden voor als jullie nog eens terug gaan die kant op :d

Goeie reis, doe voorzichtig en op naar het volgende verslag.

Liefs Mirjam.

• 05 Januari 2010 - 19:33

Masja En Paul:

Hallo bruidspaar, we gaan jullie de komende weken volgen vanachter ons computertje. En vanuit een ijskoud Nederland.Wat een mooi verhaal: busje komt zo... Nelis uit de vrouwenzone gezet en lekker dansen. Heel veel plezier de komende weken! groetjes MP

• 05 Januari 2010 - 20:50

Ienske- Henk:

Zitten wij hier in de sneeuw maar liefst 15cm en overal even glad, zijn julie lekker in de zon we zijn er bijna jaloers op.
    Wij wensen jullie veel reislpezier, en een diike kus

Ienske.

• 06 Januari 2010 - 08:47

Kika:

Hee lovers,

Klinkt tot nu toe super,
    jullie zijn al helemaal aan het inburgeren ha ha.
    kijk uit naar jullie volgende verhaal.

X Kika

• 06 Januari 2010 - 10:37

DaveHettyNikkiVince:

Leuk zo te lezen het eerste reisverslagje!en idd zoals zo vele reacties jaloers op de weerberichten daar, hier sneeuw, glad en kou, brrrr!
    Wij wensen jullie nog de allerallerbestewensen voor 2010! maar dat gaat jullie zeker lukken!

groetjes Dave, Hetty
    Nikki en Vince

• 06 Januari 2010 - 14:24

Heit & Mem:

Wat een mooie foto's! Heerlijk weer, en wij zitten hier momenteel in een wit Vriesland.

• 06 Januari 2010 - 22:07

Rob-ass:

Masterlijk verslag.
    Alles goed in Wormerveer.
    De visjes zwemmen nog, Maria lijkt tevreden met haar tijdelijke baasje en vermaakt zich opperbest met haar nieuwe laser-speeltje.
    Ik heb net 16 uur achter het stuur gezeten (ivm de door anderen reeds gemelde weersomstandigheden)dus ik houd het kort...

Alles liefs,
    Rob

• 07 Januari 2010 - 12:13

Rita:

En hoe hoog is dat beeld? Of was het bbeld, want jullie zijn natuurlijk alweer al lang met het volgende bezig van jullie huwelijksreis! Leuk dat er inmiddels fotoo's bij zijn. Oef, zitten wij met een dik pak sneeuw staan jullie daar in korte broek. Ziet er heerlijk en prachtig uit, Geniet ervan, Liefs Rita

• 07 Januari 2010 - 13:10

Alexander & Marlies:

Heeeej vakantiegangers....!!!

Wat een heerlijk verslag om te lezen en wat een prachtige foto's al aan het begin van jullie reis!

Geniet ervan luitjes!

Liefs, Alex & Mar....

• 07 Januari 2010 - 17:57

Karin:

klinkt echt heel vet! mooie foto's ook!
    Ben echt jaloers op jullie, en niet alleen vanwege het weer ;) (hier vanacht -9) En dat maakt het voor jullie alleen maar beter daar ;) hihi...
    Zou dat uitzicht ook wel in het echt willen zien wauw!
    Succes met 'inburgeren'.
    Nog heeel veel plezier en alles!!
    Liefs

• 07 Januari 2010 - 19:35

Ewout:

dude, te lang verhaal niet gelezen.

Maar masterlijke foto's maak ze gek daar ja toch.

peace out nigga

• 07 Januari 2010 - 20:23

Floortje:

Wauw... (zucht, ik wil ook! Klinkt super avontuurlijk.

• 09 Januari 2010 - 13:41

Cindy:

He Hiske en Nelis,

Super om te zien en te lezen. Krijg zelf ook helemaal zin om weer op vakantie te gaan! Veel plezier en tot de volgende story.

• 11 Januari 2010 - 12:37

Wilco:

Hey luitjes

hoe is het nu met jullie? zo te zien erg gelukkig! Er is een hoop veranderd in de tijd nadat jullie nog in OZ en New Zeeland waren, (getrouwd enzo). Nog gefeliciteerd!! erg leuk om nu weer jullie verhalen te lezen en de daarbij horende foto's! Zelf woon nu samen met me vriendin, nieuw huis maar nog geen internet, maar probeer jullie zo veel mogelijk te volgen.

spreek je snel, veel geluk samen! groeten Wilco travel maatje van New Zealand.