Huacachina en Lima - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Huacachina en Lima - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Huacachina en Lima

Door: Nelis & Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

21 Februari 2010 | Colombia, Bogotá

Woensdag hebben we tot 16:00 uur lekker van het zonnetje genoten bij het zwembad van het hostel. Daarna mochten we gaan sandboarden! Echt een geweldig avontuur. We vertrokken vanaf het hostel met een buggy richting de zandduinen, een wilde rit door het "centrum" van Huacachina. Centrum kun je het niet echt noemen want het dorp heeft maar 200 inwoners, waarschijnlijk inclusief toeristen! Vervolgens gingen we de duinen in en daar ging de chauffeur pas echt los. Over hoge duinen en door diepe valleien, en het uitzicht was prachtig. Op een gegeven moment zijn we bovenop een duin gestopt en was het tijd om het sandboarden te proberen. Het is toch wat anders dan snowboarden en dus zaten we het grootste gedeelte van de afdaling in het zand. Maar leuk was het wel! Vervolgens werden we onderaan de duin weer opgehaald door de buggy en ging het weer via een wilde rit naar de volgende duin, dit keer hoger en steiler. Gelukkig ging het al iets beter en zaten we niet de hele tijd in het zand. Onderaan werden we weer opgepikt, weer een wilde rit en weer een steilere en hogere duin. Hier mochten we niet staand vanaf maar we moesten op onze buik op het board gaan liggen met ons hoofd naar voren en toen kregen we een duwtje mee van de chauffeur. Erg snel, erg spannend, maar echt te gek! Hierna hebben we nog zo´n afdaling gemaakt maar dan met een bochtje en een hobbel erin en toen was het tijd voor de laatste en meest steile afdaling. Je kon niet precies zien waar je heen ging en waar je uiteindelijk uit zou komen. Nelis ging als eerste, hij ging ontzettend snel en kwam erg ver. Maar Hiske was de snelste en ze kwam het verst. Het zand zat overal, zelfs onze broekzakken zaten vol, maar het was absoluut de moeite waard! ´s Avonds hebben we met een hele groep gebarbequed en gezellig wat gedronken.
Donderdag hebben we, hoe verrassend, de hele dag weer bij het zwembad doorgebracht. Heerlijk!
Vrijdag moesten we op tijd opstaan want we hebben de bus naar Lima genomen. Om 15:00 uur kwamen we in Lima aan en hebben we een taxi naar ons hostel genomen. De spullen in de kamer gezet en toen richting het strand. Dat viel wel even tegen want het is niet echt een strand waar je lekker kunt zonnen. We hebben dus maar wat gedronken op een terras met uitzicht op zee en daarna zijn we door het winkelcentrum gelopen wat in een klif is gebouwd. Daarna via een aantal parken weer terug gelopen naar het centrum van Miraflores, de wijk waar we verblijven, en een leuk restaurant uitgezocht. Daar kregen we een gratis pisco sour, cocktail met lokale brandy, en live muziek. Een erg gezellige avond.
Zaterdag zijn we naar ruines van een tempel geweest van voor het Inca-tijdperk. Deze ruine is pas in 1981 ontdekt terwijl het toch een beste hoogte heeft. Het heeft al die tijd onder een laag zand en stenen gezeten en leek een gewone heuvel. Vervolgens zijn we naar het oude centrum van Lima gegaan en hebben daar wat rondgekeken en gewinkeld. Uiteindelijk weer met de taxi terug naar het hostel en ´s avonds ons laatste diner met Poling en Alison gegeten. Zij zijn vannacht richting Nieuw Zeeland vertrokken en wij zitten nu op het vliegveld van Bogota, Colombia te wachten op onze vlucht naar Curacao.

• 21 Februari 2010 - 19:31

Bauke En Floortje:

Hallo wereldreizigers!
    Ik heb al veel te lang mijn mail niet gelezen dus ik moest even het een en ander inhalen. Maar wat een verhalen weer, leuk hoor!
    Wij zijn zaterdag naar ons nieuwe stekkie verhuisd en wonder boven wonder we hebben al internet! Veel plezier nog!

• 22 Februari 2010 - 07:50

Sandra:

Ha die Hiske en Nelis,

Wat een geweldige verhalen heb ik tot nu toe mogen lezen. Een super ervaring voor jullie. Geniet er heerlijk van, want de tijd gaat toch wel erg snel.

Groetjes van een steeds dikkere Sandra (????)

• 25 Februari 2010 - 12:45

Dassia:

Hoi Nelis en Hiske!

Wat lees ik....nog maar 5 dagen, wat gaat de tijd snel zeg!
    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen van het zonnetje. Voor je weet zit je weer in het Nederlandse ritme.
    Binnenkort snel een keertje afspreken om bij te kletsen!
    X Das