Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Nelis & Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

22 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Na één nacht in Puerto Iguazu, Argentinië, hebben we woensdag het vliegtuig genomen naar Buenos Aires. Daar kwamen we om 15:00 uur aan en toen hebben we de bus genomen naar een hostel wat we half geboekt hadden. Half, omdat toen we aankwamen de reservering niet bekend was. Voor de eerste nacht hadden ze nog gewoon een double room beschikbaar, maar voor de tweede nacht alleen nog maar het penthouse. Nou ja, als het echt niet anders is, dan moet dat maar! Nadat we onze spullen naar de kamer gebracht hadden zijn we de stad ingegaan. Buenos Aires is echt een prachtige stad, met geweldig mooie oude gebouwen en monumenten. We hebben het balkon gezien van Casa Rosada waar Evita Perron het volk toegezongen heeft en de obelisk.'s Avonds hebben we een overheerlijke steak gegeten van een kilo of vier! Niet te vergelijken met de stukjes vlees die je in Nederland krijgt. Het vlees was zo mals dat het met een lepel gesneden werd. Vervolgens hebben we nog wat gedronken op een terras met een stel uit Nederland die we ontmoet hadden tijdens het eten.
Donderdag zijn we 's ochtends meteen in ons penthouse getrokken. Wat geweldig!! Een supermooie kamer, met een heerlijk bed, een douche waar het water vanaf alle kanten komt en een dakterras met een geweldig uitzicht over de stad. Het is dat we wat van de stad wilden zien, maar anders....
Na het ontbijt zijn we naar de begraafplaats Recoleta gelopen om het graf van Evita Perron te bekijken. Nou ja, graf. De hele begraafplaats staat vol met grote, versierde mausoleums. Echt heel indrukwekkend om te zien. Daarna hebben we ons in de grootste en drukste winkelstraat van Buenos Aires gewaagd om een mooi jurkje te kopen voor Hiske. Missie geslaagd. Vervolgens zijn we terug naar San Telmo gegaan en hebben we onder het genot van een heerlijk drankje naar de tango gekeken op het plein. Het was de bedoeling om `s avonds eten te halen en dat op te eten op ons dakterras, maar dit liep anders dan gepland. We kwamen een Nederlandse danser tegen en hebben met hem veel gedronken, teveel misschien. Uiteindelijk zaten we om 23:00 uur draaiend in ons penthouse! Maar het was wel gezellig!
Vanmorgen hebben we heerlijk in het zonnetje ontbeten op ons dakterras natuurlijk. We hebben uitgecheckt en de spullen opgeslagen want vanavond nemen we de bus naar Cordoba. Hopelijk verloopt deze busreis voorspoediger dan de vorige! Vandaag zijn we naar La Boca geweest. We zijn hier naartoe gelopen, maar we hadden niet helemaal de juiste route. Hierdoor liepen we in een straat die blijkbaar niet voor ons bedoeld was. Snel doorgelopen en toen kwamen we bij het stadion van de Boca Juniors. Supergroot en midden in het oudste gedeelte van Buenos Aires. In deze wijk staan allemaal leuke gekleurde huisjes (camonitas) en kun je op de foto (tegen betaling natuurlijk) met de look-a-like van Maradona. Ook wordt hier op elk terras de tango gedanst. Supergezellig maar ook heel erg toeristisch. Hierna hebben we een veiligere route teruggelopen en hebben we nog heerlijk geluncht op een terrasje in San Telmo. En nu is het wachten totdat de bus gaat. We hebben in ieder geval een goed plekje in de bus, bovenin en helemaal vooraan. Dat wordt dus een goede reis!

• 22 Januari 2010 - 19:29

Karin:

Ach... is dat nou niet heel vermoeiend zo'n huwelijksreis?
    En dan die uitgeleefde hostels enzo waar je moet verblijven! snap niet wat daar nu zo leuk aan is :P
    Neej hoor echt geweldig!! heeel veel plezier nog en niet te vaak te veel drinken hé ;)

knuffels

• 23 Januari 2010 - 17:06

Mirjam:

Nu verwacht ik natuurlijk wel dat jullie de tango kunnen dansen als jullie thuis zijn ;)

Liefs Mirjam en de
    Groetjes van Ronald.

• 24 Januari 2010 - 07:47

Masja:

Staat je leuk dat rode fladderrokje, His, En Nelis in dat pak. Prachtig!! Missie geslaagd. Groeten!

• 24 Januari 2010 - 16:24

Jomax:

We volgen jullie op de voet, leuk hoor! groeten van opa Jan en oma Nella. Liefs vanuit het weer witte wormerveer.!