Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Curacao

Door: Nelis & Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

26 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Vanaf Bogota, Colombia, zijn we in zo'n anderhalf uur naar Curacao gevlogen. Om 17:30 uur kwamen we daar aan en konden we weer volop Nederlands praten. We zijn meteen naar de autoverhuurbedrijven gelopen en hebben een autootje gehuurd, een kleine groene. Vervolgens hebben we ongeveer een uur in het donker over het eiland gereden op zoek naar de bed & breakfast die we geboekt hadden. De sfeer werd er niet beter op maar uiteindelijk hadden we het dan gevonden. Het bleek ook dat de verkeersborden hier niet altijd te lezen zijn in het donker en het dus niet echt gek was dat we de afslag gemist hadden. We hebben snel de spullen naar onze kamer gebracht en zijn toen een hapje gaan eten in de buurt bij restaurant Tropen. Na het eten weer terug en toen heerlijk gaan slapen want het was een erg lange dag.
Maandag zijn we na het ontbijt naar de winkel gereden om wat inkopen te doen en daarna zijn we richting Knipbaai gereden. Onderweg kwamen we langs een duikschool en daar heeft Nelis een duikbril gekocht omdat die van hem al na de eerste vlucht stuk gegaan was in zijn backpack. Bij de Knipbaai zijn we naar het strand kleine knip gegaan. Een zeer rustig en klein strand zonder verdere voorzieningen, maar met een prachtige blauw-groene zee en schitterend wit zand. Hier hebben we de hele middag doorgebracht met snorkelen, zonnen en zwemmen. Echt heerlijk! Aan het einde van de middag zijn we via Westpunt en de noordkant van het eiland teruggereden naar Willemstad en hebben we nog wat gedronken op een terrasje aan het water in Punda. 's Avonds hebben we bij een veel te duur restaurant in Otrabanda aan het water heerlijke Venezuelaanse jumbo garnalen gegeten.
Dinsdag zijn we weer naar kleine knip geweest. Het was nu wel wat drukker dan maandag maar nog steeds had je erg veel ruimte. We hebben weer heerlijk in de zon gelegen, gesnorkeld en gezwommen. Aan het einde van de middag zijn we met een Nederlands stel naar Playa Santa Cruz gereden, daar de auto neergezet en toen nog 20 minuten gelopen naar de "Blue Room". Van bovenaf zie je niks maar zodra je het water inspringt zie je een grot. Als het vloed is moet je een stukje onderwater zwemmen om erin te komen maar dat was nu niet het geval. Als je erin bent wordt het water ontzettend mooi blauw/groen vanwege het zonlicht wat op het water buiten de grot valt. Hierna zijn we teruggereden naar Willemstad en 's avonds hebben we een overheerlijke pasta gegeten bij restaurant De Heeren.
Woensdag hebben we een onverharde weg langs de noordkant van het eiland genomen richting Westpunt. Onderweg hebben we veel hagedissen en grote leguanen gezien. Halverwege zijn we bij Boka Ascencion gestopt. Op deze plaats kun je vaak schildpadden zien maar we hadden helaas geen geluk. Daarna zijn we nog bij National Park Shete Boka geweest, een mooi gebied dat een beetje op de Great Ocean Road in Australie lijkt. Vervolgens zijn we verder gereden naar Westpunt en daar hebben we wat gegeten bij Jaanchie's. Nou ja, wat gegeten. We hebben leguaan gegeten. Best aardig te eten. Na de lunch zijn we even gestopt bij Playa Forti want daar wilde Nelis vanaf een hoge rots in de zee springen. Dit is bij een of ander vaag restaurant. Nadat Nelis gesprongen en weer boven was hebben we heel snel een colaatje gedronken en zijn toen weer bij de kleine knip uitgekomen waar we de rest van de middag op dezelfde manier hebben doorgebracht als de andere dagen: relaxed!
Donderdagochtend hebben we met de duikschool gebeld om te informeren of het nog mogelijk was om dezelfde dag te gaan duiken. Dat was mogelijk en dus hebben we ons om 11:30 uur op kantoor gemeld. Daar alle spullen gepast en met Rob, eigenaar en dive-instructor, naar de eerste duikspot gereden: Hundu. De eerste duik zijn we 50 minuten onderwater geweest en hebben we 2 hele grote Southern Rays (roggen) gezien. De grootste van de twee was zo'n 3 meter en lag heerlijk rustig te slapen. Verder hebben we onder andere nog papegaaivissen, barracuda's, kreeften en garnaaltjes gezien. Ook het koraal was prachtig, het was soft coral en dus bewoog het mee in de stroming. Na deze schitterende eerste duik zijn we naar de 2e duikspot gereden: Playa Piscado. Dit was bij een kleine vismarkt waar op dat moment 2 grote tonijnen lagen die klaargemaakt werden om verkocht te worden. De ingewanden werden gewoon weer teruggegooid in de zee. Gelukkig niet op de plek waar wij het water in gingen. De 2e duik zijn we 56 minuten onderwater geweest. Weer een heel andere omgeving dan de eerste duik. Hier voornamelijk hard koraal. We hebben een grote krab gezien en een aantal grote murenes, waarvan de grootste zo'n 3 meter was. Verder natuurlijk ook nog de gebruikelijke vissen zoals papegaaivissen, trompetvissen etc. Ook weer een prachtige duik. Na het duiken zijn we naar restaurant Tropen gereden, want we hadden inmiddels wel honger gekregen en daar hebben we een hapje gegeten. 's Avonds waren we erg moe en hadden we ook geen zin meer om wat te eten en dus hebben we lekker in het zwembad gelegen.
Vandaag hebben we weer een heerlijk luie dag gehad. Lekker zonnen, snorkelen en zwemmen bij Playa Port Marie en op de terugweg hebben we nog wat flamingo's gezien.
Nog maar 3 dagen genieten en dan zit het er helaas alweer op.

• 27 Februari 2010 - 08:33

"Tante"Gaby/Salzburg:

Hey, ihr beiden! Danke für die tollen Reiseberichte und die Karten an Jopie-Oma und uns.
    Wir waren 2006 auch auf Curacao - haben mit Pieter, einem Holländer, eine Rundreise gemacht, waren auch am Knip-Strand und in der Grotte, und Schwimmen mit Delfinen - Wunderschön!!!
    Genießt die letzten Tage noch. Wir haben Sonne, aber jetzt gerade nur 3 Grad (+), gehen heute Schifahren und Langlaufen.
    Alles Liebe und kommt gut nach Hause. Gaby, Thomas u. kids
    Een extra-kus van oma!

• 27 Februari 2010 - 10:36

Lieke En Aallidus:

Lieve His en Nelis,

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! We hebben alle reisverslagen gelezen.
    Nog maar een paar daagjes dan zit het erop, balen!!!!
    Geniet er nog even van en tot snel.

Liefs,

Lieke en Aallidus

• 27 Februari 2010 - 11:09

Ewout:

masterlijk ouwe goed bezig ik zal aan je denken als ik in april op aruba sta ziet er goed uit dude wanneer ben je weer in de house

PS: je hebt net de aardbevig op chilli gemist was wel vet als je daar bij was

• 27 Februari 2010 - 18:55

Mirjam:

Hey lieverds,

Wat balen dat jullie weer terug moeten maar wat een ontzettend mooie tijd hebben jullie gehad. Vele dromen hier van maar jullie hebben het mee mogen maken. Geniet nog van de paar dagen van de zon en het lekkere eten enzenz..

En eindelijk kan ik weer zeggen.... TOT VOLGENDE WEEK

• 27 Februari 2010 - 19:43

Rinske:

Jemig zeg......Wat een huwelijksreis...!!!

• 28 Februari 2010 - 16:12

Masja:

Bon bini Curacao! Alweer bijna thuis, ik zal de verslagen wel missen. Wij zijn net terug uit Oostenrijk, heel ander weer dan op jullie foto's, maar ook te gek. Doei, tot snel!

• 01 Maart 2010 - 08:27

Sandra:

Hoi, hoi,

Echt een reis om nooit meer te vergeten.............
    Geniet van de laatste dagen.

Groetjes!!!!

• 02 Maart 2010 - 10:56

Alex & Mar:

Heeeeej Lieverds!

Jullie romantische honeymoon zit er alweer op.....
    Een reis wat jullie nooit meer zullen vergeten vol mooie herinneringen en belevenissen!
    Het echte leven gaat weer beginnen maar wij kunnen alleen maar zeggen:

WELKOM THUIS EN WIJ ZIJN BLIJ DAT JULLIE WEER BACK IN TOWN ZIJN.....!!!

We hebben jullie gemist lieverds!

Liefs, dikke kusssss van ons!

• 02 Maart 2010 - 15:24

Henk En Houkje:

hoorde van Willy dat jullie weer veilig zijn aangekomen.
    Welkom thuis.
    Bedankt voor jullie reisverslagen en fotoos.

groetjes uit Fryslân

• 02 Maart 2010 - 19:00

Ellen:

Hee His en Nelis

k heb ook veel gelezen en de moooie foto bekeken
    echt super gaaf(Y)

Hoop dat jullie weer veilig zijn geland hier in Holland?!

Groetjes uit Drunen