Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Cordoba

Door: Nelis & Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

24 Januari 2010 | Argentinië, Córdoba

Zaterdagmorgen kwamen we om 08:00 uur aan in Cordoba. Na een heerlijke busreis met avondeten een spannende film op een flatscreen en een goed ontbijtje. Eenmaal in Cordoba snel een taxi genomen naar een hostel dat we van te voren geboekt hadden via internet. Helaas was dit niet goed doorgekomen en hadden ze geen double room meer voor ons beschikbaar! Wij zijn ook niet de moeilijkste en dus hebben we gekozen voor de goedkoopste dorm waar je met z´n tienen op een kamer ligt en gebruik kan maken van een gedeelde badkamer. Hoezo huwelijksreis? We hebben onze spullen gedropt in de kamer en zijn snel de stad ingegaan! Weer een drukke stad met veel mooie monumenten en mooie gebouwen. Cordoba is wel minder druk dan Buenos Aires. We liepen langs een cinema en dachten misschien is het wel leuk om een hier een film te kijken vanavond. Zo gezegd, zo gedaan en dus hebben we 2 kaartjes gekocht voor de film Avatar in 3D voor 21:30 uur. ´s Middags zijn we naar Evita museum geweest met oude en en nieuwe kunst en ook het laatst gemaakte beeld van Evita stond daar tentoongesteld. Omdat zondag onze laatste dag in Cordoba is waren we aan het bedenken wat we die dag gaan doen. Nelis ging naar de receptie van het hostel en kwam al heel snel terug met het idee te gaan skydiven! Dus dat hebben we maar geboekt. ´s Avonds zijn we lekker ordinair naar de Mac Donalds geweest alvorens we naar de film zijn gegaan. Hier is het de normaalste zaak om je baby mee naar de bios te nemen en de andere kids gaan ook gewoon mee! Best wel raar want er komt best wel veel geweld in voor en Nelis vond de film zelfs eng. De film was best wel spacen want we zaten er helemaal in omdat het in het Engels was met Spaanse ondertiteling en vanwege de 3D.
En vandaag zijn we dus wezen skydiven!! Wat een adrenaline en we hebben echt super vet beeldmateriaal! En omdat we vandaag precies 4 maanden getrouwd zijn was het ook nog eens extra speciaal! Nu is het wachten op de bus naar Salta. Dit keer helaas niet voorin, maar helemaal achterin. Op goed geluk...

• 24 Januari 2010 - 21:19

Mar & Alex...!!!:

Heeeej Lieverds!

Wat ontzettend vet allemaal!
    En heel speciaal omdat vandaag te doen!

Hieperdepiep 4 maanden getrouwd!
    Geniet van jullie honeymoon (ook samen op een kamer ;)hahaha)
    Dan genieten wij van jullie verhalen!

Liefs, dikkkkke kussss van ons....!!!

• 25 Januari 2010 - 08:32

Bauke En Floortje:

Het is iedere keer weer smullen van jullie verhalen. Sterkte met de busreis His!

• 25 Januari 2010 - 09:32

Heit & Mem:

Ik ben jaloers op jullie!
    Hier is gisteren weer 5 cm sneeuw gevallen en we krijgen een paar nachten strenge vorst (min 10 tot min 15 graden).
    Groetjes uit VRIESLAND

• 25 Januari 2010 - 09:55

Kika:

Hai echtpaar,

Wat doen jullie veel spannende digen zeg.
    En wat cool de helikoptervlucht.
    Kijk uit naar volgende verhaal x Kika

• 26 Januari 2010 - 08:09

Henk En Houkje:

wat fantastisch wat jullie meemaken.
    nog gefeliciteerd met jullie 4 maanden huwelijk.
    het is nu 9 uur, maandagmorgen en het vriest 11 graden.
    wij wensen jullie verder een fantastische huwelijksreis, en geniet ervan,maar dat doen jullie al zo te zien aan de verhalen en de fotoos.
    groetjes uit het koude Fryslân.

• 26 Januari 2010 - 15:29

Joric:

He die Nelis,

Wat een verhalen en super mooie foto’s. Emma en ik hebben jammer genoeg de watervallen niet gezien tijdens onze reis. Het ziet er wel heel spectaculair uit zo uit een heli. Ik zeg lekker bezig. Super dat jullie niet bezuinigen op zulke vette dingen. Ik baal nog steeds dat ik niet ben gaan bungyjumpen in Afrika. Lekker van genieten gozer, maar zo te zien doen jullie dat met volle teugen. Veel plezier nog en wel genoeg vitamientjes eten he………..

Groeten,
    Joric

• 28 Januari 2010 - 09:51

Ienske:

Hoi luitjes

Alles naar wens als ik jullie zo volg,het lijkt mij, dat je enorm veel indrukken op doet.
    Wij hebben hier allen maar koud weer sneeuw,vorst en harde wind.
    We gaan vandaag een reisje boeken naar Italie,lijkt ons een mooi land.
    Wij wensen jullie nog een fijne reis verder je hoor weer van ons.