Watervallen Igauçu Brazilië en Argentinië - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu Watervallen Igauçu Brazilië en Argentinië - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Nelis, Hiske, Dani & Stan Holst - WaarBenJij.nu

Watervallen Igauçu Brazilië en Argentinië

Door: Nelis & Hiske

Blijf op de hoogte en volg Nelis, Hiske, Dani & Stan

19 Januari 2010 | Argentinië, Puerto Iguazú

Vanaf Campo Grande zijn we zaterdagavond om 20:00 uur in de bus gestapt naar Foz do Iguaçu in Brazilië. Een rit van maar liefst 14 uur. Deze rit duurde 14 uur maar de helft van de tijd zijn we bezig geweest met afremmen voor vluchtheuvels. Hiske voelde zich al niet zo lekker voordat we de bus instapten en tijdens de busrit kwam dit eruit. Letterlijk!
De volgende ochtend om 10:00 uur kwamen we aan in Foz en zijn we met een andere bus naar ons hostel, Bambu, gegaan. Daar hebben we lekker rustig aan gedaan en een aantal leuke mensen leren kennen uit verschillende landen. We hebben, nou ja Nelis heeft, voor het eerst zelf gekookt. Een overheerlijke pasta.
Zondag zijn we met de bus naar het Nationale Park Iguaçu gegaan en hadden vantevoren besloten om als eerste een helikoptervlucht over de watervallen te gaan maken. Dit was echt geweldig, wat een uitzicht! We hebben prachtige foto´s en video´s gemaakt. Na deze spectaculaire vlucht zijn we het park ingegaan. Eerst weer met een bus en vervolgens konden we een wandeling maken. We zijn bij de mooiste watervallen in Nieuw Zeeland geweest, maar dit sloeg echt alles. We weten nu waarom dit binnenkort misschien één van de wereldwonderen gaat worden. We zijn in de gevaarlijkste steden van Brazilië geweest en nota bene werden we tijdens onze wandeling beroofd!! Van onze lunch, door een stel wasberen! Hiske wilde een mooie foto nemen van een baby wasbeer, en daarbij hing het plastic zakje met het fruit op de grond. Vervolgens hing er een grote wasbeer aan het zakje totdat het scheurde en al het eten op de grond viel. Dus geen lunch meer. De watervallen zijn gewoon geweldig, het is onbeschrijfbaar wat een water en lawaai er vanaf komt. Na deze prachtige tocht zijn we naar een vogelpark gegaan. Al deze vogels hebben we in de Pantanal al gezien, maar nu hadden we de kans om ze van heel dichtbij te bekijken en fotograferen. ´s Avonds heeft Nelis een heerlijke salade gemaakt en twee ciabatta´s met tonijn.
Vandaag kregen we ´s ochtends te horen dat we helaas niet in het hostel konden blijven en dus moesten we onze plannen wijzigen. We hebben besloten om een goedkope vlucht naar Buenos Aires te boeken en vannacht kunnen we in Bambu Hostel in Argentinië overnachten. Nadat we dus al onze spullen ingepakt hadden zijn we met een tour naar de Argentijnse kant van de watervallen geweest. We hebben hier een rib-boottocht gemaakt door de watervallen. Erg gaaf, maar ook erg nat. Wel handig, aangezien we vannochtend geen tijd hadden om te douchen! Aan de Argentijnse kant hebben we boven de watervallen gelopen en hebben we in de duivel zijn keel gekeken. Dit was de mooiste en grootste waterval die we ooit gezien hebben en zullen zien. Gewoon prachtig, hoeveel water er niet naar beneden komt, het is onvoorstelbaar!
Na de tocht zijn we afgezet bij ons hostel in het mooie Argentinië en morgen hebben we om 13:20 uur een vlucht naar Buenos Aires, de stad van de tango en de steak.

• 19 Januari 2010 - 19:57

Rob-ass:

Oh, weer eens niets bijzonders dus.

(herhalend tegen mijzelf: Ik ben niet jaloers, Ik ben niet jaloers, Ik ben niet jaloers, Ik ben niet jaloers...)

Fantastisch om te lezen dat jullie zo ongeveer alles uit deze reis (en Hiske's maag) weten te halen wat er in zit, ga zo door! (niet wat magen betreft dan)

• 19 Januari 2010 - 20:01

Masja:

Weer een leuk verhaal. Wat wil je nog meer, er is niets op tv, kids slapen, Paul in Brussel en ik bij mooiste watervallen van de wereld (in gedachten dan..) xoxo (was ik bijna vergeten)

• 19 Januari 2010 - 22:05

Oompje:

Hallo Hiske en Nilis,
    Het gaat daar goed lees ik wel. En wij maar werken , maar geniet er maar lekker van het is jullie gegund.
    Komend weekend zie ik heit en mem , dan is Annie jarig.
    We kijken de fotos wel een keer in Wormerveer.
    Heel veel pleziier tijdens jullie reis.

groetjes oompje

• 20 Januari 2010 - 08:59

Eelke:

met tonijn en salami?

• 20 Januari 2010 - 11:28

Kika:

Hoi,

Nou , dat klinkt wel heel spannend allemaal.
    Heelaas weer niet de staatsloterij gewonnen, anders kwam ik effies op bezoek ha ha.
    Heel veel plezier, dikke kus Kika

• 21 Januari 2010 - 08:49

Heit & Mem:

Wat een indrukwekkende watervallen! Prachtige foto's.
    Groetjes uit Friesland

• 21 Januari 2010 - 14:42

Mirjam:

Nice pictures :D

• 21 Januari 2010 - 19:00

Wietske:

Wat een geweldige foto's van de waterval. Zo geweldig, had ik maar een weekje om even langs te komen. ;-)

Liefs

• 21 Januari 2010 - 19:07

Chantal:

Die wasberen van tegenwoordig toch!!

Tja, wat betreft die geweldige waterval...ik heb hem met een beetje fantasie proberen na e bootsen met de keukenkraan, maarja dat is toch anders... ;-)

Zonder dollen, wederom geweldige verhalen en foto's!

Groetjes van Chantal